Szkolne aktualności

Wycieczka do Zakopanego
Pierwszy dzień wycieczki za nami.  Na miejsce dotarliśmy w planowanym czasie. W Zakopanem przywitała nas wspaniała pogoda. Dzieci z ciekawością przyglądały się malowniczym szczytom Tatrom, które przepięknie prezentowały się w słońcu.
Pierwszego dnia organizatorzy wycieczki zaplanowali dla nas wjazd na Gubałówkę - wspaniały punkt widokowy i wizytówkę Zakopanego. Na szczycie oprócz pamiątkowego zdjęcia dzieci miały również czas na kupowanie pamiątek. Nie mało radości sprawiło też zejście ze szczytu.
Największą atrakcją dla dzieci był oczywiście spacer po Krupówkach. Niezliczone rzędy straganów z kolorowymi ciekawostkami z Zakopanego były hitem dzisiejszego dnia.
W ośrodku czekała na nas obiadokolacja oraz basen, który był idealnym zwieńczeniem upalnego dnia.

Wycieczka do Zakopanego- dzień drugi

To był dzień pełen wrażeń! Dzisiaj uczniowie wraz z nauczycielami i pod opieką pani przewodnik mieli okazję podziwiać jedną z najpiękniejszych tras w Tatrach wiodącą przez Dolinę Kościeliską. Początek naszej wędrówki rozpoczęliśmy od zasad obowiązujących na terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego. Pani przewodnik poprowadziła nas zielonym szlakiem wzdłuż Potoku Kościeliskiego, którego przejrzysta woda nie raz była dla nas źródłem orzeźwienia.

Najważniejszym punktem na mapie Doliny Kościeliskiej stała się dla nas Jaskinia Mroźna.Samo podejście pod jaskinie było niemałym wyzwaniem, gdyż prowadził do niej dość stromy, skalisty szlak. Jaskinia posiada długość 571 m i w całości powstała przez erozyjne działanie wody. Uczniowie musieli pokonać długi, wąski korytarz, który w wielu miejscach nie przekraczał wysokości 1 m. Kręte tunele, ciasne przejścia i niski strop sprawiły, że przejście przez jaskinie stało się niezwykłą przygodą. I chociaż jaskinia zrobiła olbrzymie wrażenie na uczniach, to najpiękniejsze widoki, zapierające dech w piersiach czekały na nas w drodze powrotnej. Drewniane schody poprowadziły nas na sam dół, gdzie czekał na nas zasłużony odpoczynek przy strumieniu. Dzieci mogły do woli pić prawdziwej górskiej wody źródlane i ochlapać się dla ochłody.
Kolejnym punktem wycieczki było schronisko PTTK na Hali Ornak, gdzie uczniowie mogli się posilić i skorzystać z toalety.
Powrót do autokaru minął zadziwiająco szybko. Na prośbę uczniów po drodze do naszego ośrodka wstąpiliśmy do sklepu. Dzięki życzliwości właściciela schroniska po obiadokolacji uczniowie mogli po raz drugi skorzystać z basenu, natomiast wieczorem czekało na nas ognisko. Przez 1,5 godziny dzieci mogły korzystać z placu zabaw i boiska sportowego. Energia naszych uczniów jest niewyczerpana. Po czternastokilometrowej górskiej trasie i szaleństwach w basenie nie było widać na ich twarzach nawet cienia zmęczenia.
Z ciekawością czekamy na kolejny dzień wrażeń.